TÁMOP 3.3.8

TÁMOP 3.3.8

Anyanyelvi kompetencia fejlesztése

A foglalkozásokon roma népismerettel, eredetmondákkal, roma énekekkel ismerkednek a tanulók. Weöres Sándor verseit és megzenésített verseit hallgatják Palya Bea és Sebő Ferenc magyar és beás nyelvű előadásában. Lakatos Menyhért roma származású író életével, regényének részleteivel is foglalkoztak a gyerekek.

 

Gyógynövényismeret

A foglalkozásokon a gyerekek ismerkedtek a gyógy- és fűszernövényekkel, melyiket mire használhatjuk, ők melyiket ismerik, melyiket használják otthon stb. A vetés, kiültetés és a folyamatos kertgondozás volt a gyerekek tevékenysége.

 

Főzőtanfolyam

A program megismerteti a gyerekeket a korszerű konyhai eszközök, gépek használatával. Megtanulják az egyszerű, de tartalmas, finom ételek és sütemények elkészítését, törekedve az aktualitásokra. Pl. farsang idején fánkok sütése, böjt idején húsmentes ételek. Pár szülő is érdeklődik a foglalkozás iránt, elmondják, bemutatják saját hagyományos, családi receptjeiket.Munkáinkat, foglalkozásokat egy receptgyűjteményben foglaltuk össze.

 

Barkács szakkör

A környezetünkben, a természetben és a háztartásokban megtalálható anyagokat dolgozzák fel, de olyan eszközökkel is találkoznak a gyerekek, amelyeket otthon sohasem használnak. Pl. ragasztópisztoly, nemezelő tű, arany festék stb. A munkadarabok készítés során figyelembe veszik a jeles napokat, egyházi ünnepeket, az évszakokból adódó aktualitásokat. A szakkör lehetőséget biztosít, hogy kipróbáljanak a tananyagtól eltérő technikákat.

 

Táncház Pintér Bélával

Meghívott vendégünk, Pintér Béla énekes- zenész volt, aki egy nagyon jó hangulatú, vidám délutánt szerzett gyereknek, szülőknek egyaránt. Az eddig ismeretlen dalok refrénjeit szívesen énekelték kicsik és nagyok is. A fülbemászó, ritmusos dallamokra szívesen táncoltak, tapsoltak, doboltak a gyerekek

 

Kézműves szakkör

Különböző ékszereket, dísztárgyakat, üvegképeket készítenek. A gyerekek körében nagyon népszerű a gyöngyfűzés, gyöngyékszerek, figurák készítése. Különböző ünnepekre, alkalmakra készítettek ajándéktárgyakat pl. síküveg képeket vagy kisebb-nagyobb palackokat díszítettek üvegfestéssel. A foglalkozások során fejlődik a finom motorikus készségük, ízlésviláguk és érdeklődési körük tágul.

 

''A város peremén is van esélyed!"

Az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Programemtámogatási rendszeréhez benyújtott ''A város peremén is van esélyed!''” című, TÁMOP 3.3.8-12/2-2012-0050 jelű pályázatot a Társadalmi Megújulás Operatív Program Irányító Hatóságának vezetője 29 500 000 Ft összegű támogatásra érdemesnek ítélte.

„A város peremén is van esélyed!” esélyegyenlőségi pályázatunk lehetőséget adott arra, hogy tanulóink szüleikkel együtt eljussanak az ország különböző tájaira és részt vehessenek érdekes kulturális programokon. Így jutottak el a Balatonra, Ópusztaszerre, Budapestre, a Velencei- tóhoz, budapesti és pécsi múzeumokba, illetve színházi előadásokra. Bevontuk a szülőket és a környék lakóit az iskola életébe, segítettek az intézmény környékének rendezésében, részt vettek az adventi készülődésben. Szülök akadémiája elnevezésű előadásainkon egészségügyi, gyermeknevelési, párkapcsolati kérdésekben kaphattak új információkat és segítséget. A közös főzések a generációk közti kapcsolatok egy izgalmas formájának bizonyultak. Szakköreink és pályaorientációs programjaink segítik tanulóinkat a pályaválasztásban.

 

Cikkek: https://www.pecsma.hu/pecs-aktual/van-esely-pecs-peremen/?highlight=%20N%C3%A9ri%20

 

             https://www.magyarkurir.hu/hirek/a-varos-peremen-is-van-eselyed