Erdei iskolák
A programok összeállítása, lebonyolítása élménypedagógiai módszereken keresztül, a tanulók sajátosságaihoz igazodva, olyan erdei iskolás foglalkozást valósított meg, amely alkalmassá vált a meglévő ismeretek felelevenítésére, gyakorlati alkalmazására és bővítésére. A közösségépítő játékok fejlesztették a tanulók empátia készségét.
Médiaismeret
Családi életre nevelés
Mindennapos testnevelés
Informatika szakkör
Egészségnapok
1948. április 7-én alakult meg az Egészségügyi Világszervezet (WHO, azaz World Health Organization), ezért ez idő tájt, tavasszal, minden iskolában megrendezik az éves egészségnapot.
Az idei évben tanítás nélküli munkanap keretében,tevékenységekbe ágyazottan próbáltuk közvetíteni az egészséggel kapcsolatos értékeket. Csoportok szerint 7 helyszínen zajlottak az érdekes foglalkozások:
- sportversenyek,
- elsősegélynyújtás,
- zöldségszobrászat,saláta készítés,
- Találd ki,mit eszel!-zöldségkóstolás,
- séta és feladatok a Varázsösvényen
- ehető és gyógynövények keresése Németh Biával (Dr,Németh Ibolya),
- kézműveskedés,barkácsolás
Egészségnap 2016.
Iskolánkban már hagyománnyá vált az egészségnapok megrendezése.A nap tervezésekor sok mindenre kellett gondolnunk: hasznos, tanulságos, ismeretterjesztő, megelőző, szórakoztató és jó hangulatú programokat szerettünk volna létrehozni. Szerveztünk mozgással járó feladatokat (fittlabda), higiéniával-egészséggel kapcsolatos tájékoztatókat, méréseket (vérnyomás, vércukor), fogápolási technikák, higiéniai ismeretek, tinikozmetika, és természetesen jelen volt az egészséges étkezés és a lelki egészség is.
A már hagyományosnak mondható egészségnapunkat november 24- én tartottuk. az osztályok kihúzták egy zöldség, vagy gyümölcs nevét, melyet fel kell dolgozniuk következő módon:
Nyers, vagy egyszerű eljárással készíthető étel készítése
Plakát készítése – minden ami eszünkbe jutott a növényről (egészséges, hogy hat a szervezetünkre, van-e gyógyhatása, milyen dalban,versben, mesében szerepel, étkezésen kívül mire használhatjuk még, stb.)
A felsősök számítógépen kereshettek ehhez információkat. Apróhirdetést, találós kérdést, kvíz kérdéseket állítottak össze a növényhez kapcsolódóan. Alsóban a bemutatóhoz tanulhatnak, előadhattak játékokat, dalokat.
A program végén az elkészült plakátok kikerültek a falakra.
A csoportok megnézik egymás plakátját és két dolgot írnak fel: Mi tetszett a legjobban a másik 3 plakátban Mindegyik készítőhöz megfogalmaztak egy kérdést
.2. megoldanak egy gyors feladatot, annak ,megoldási sorrendje adja a bemutatkozás sorrendjét.
3. Amit be kell mutatni: Az elkészült ital, vagy étel
A tanult dal, játék, vers
A megalkotott feladványok, melyeket a többi csapat megfejthet
Mozgással is színesítettük a délelőttöt. A felsősök 3 csoportban versenyeztek, sorversenyeken mérkőznek egymással.