TÁMOP 3.1.4.

TÁMOP 3.1.4.

Erdei iskolák

A programok összeállítása, lebonyolítása élménypedagógiai módszereken keresztül, a tanulók sajátosságaihoz igazodva, olyan erdei iskolás foglalkozást valósított meg, amely alkalmassá vált a meglévő ismeretek felelevenítésére, gyakorlati alkalmazására és bővítésére. A közösségépítő játékok fejlesztették a tanulók empátia készségét. 

 

Médiaismeret

A foglalkozásokon a gyerekek megismerik a média élet közeli, tudatos; használatát, a reklámok célját, hatásait és formáit is.

 

Családi életre nevelés

A foglalkozások célja: a fiatalok egészséges életmóddal és harmonikus családi élettel kapcsolatos ismereteik, tapasztalataik mélyüljenek.

 

Mindennapos testnevelés

Igyekeztünk változatos mozgásformákat biztosítani a tanulóknak. Így folytatódott a tánc, a népi játékok tanulása, gyakorlása. A hagyományos sportágak közül a focit, a kézilabdát, a korcsolyázást gyakorolták. Új sportágként a Kelet SE edzője megismertette a floorballt. A foglalkozások külső helyszíneken, ill. az iskolában valósultak meg.

 

Informatika szakkör

A szakkörön tovább bővültek a tanulók informatikai ismeretei. Külső előadó is segítette a munkát.

Egészségnapok

1948. április 7-én alakult meg az Egészségügyi Világszervezet (WHO, azaz World Health Organization), ezért ez idő tájt, tavasszal, minden iskolában megrendezik az éves egészségnapot.

Az idei évben tanítás nélküli munkanap keretében,tevékenységekbe ágyazottan próbáltuk közvetíteni az egészséggel kapcsolatos értékeket. Csoportok szerint 7 helyszínen zajlottak az érdekes foglalkozások:
- sportversenyek,
- elsősegélynyújtás,
- zöldségszobrászat,saláta készítés,
- Találd ki,mit eszel!-zöldségkóstolás,
- séta és feladatok a Varázsösvényen
- ehető és gyógynövények keresése Németh Biával (Dr,Németh Ibolya),
- kézműveskedés,barkácsolás


Egészségnap 2016.

Iskolánkban már hagyománnyá vált az egészségnapok megrendezése.A nap tervezésekor sok mindenre kellett gondolnunk: hasznos, tanulságos, ismeretterjesztő, megelőző, szórakoztató és jó hangulatú programokat szerettünk volna létrehozni. Szerveztünk mozgással járó feladatokat (fittlabda), higiéniával-egészséggel kapcsolatos tájékoztatókat, méréseket (vérnyomás, vércukor), fogápolási technikák, higiéniai ismeretek, tinikozmetika, és természetesen jelen volt az egészséges étkezés és a lelki egészség is.

 


 A már hagyományosnak mondható egészségnapunkat november 24- én tartottuk. az osztályok kihúzták egy zöldség, vagy gyümölcs nevét, melyet fel kell dolgozniuk következő módon: 

Nyers, vagy egyszerű eljárással készíthető étel készítése

Plakát készítése – minden ami eszünkbe jutott a növényről (egészséges, hogy hat a szervezetünkre, van-e gyógyhatása, milyen dalban,versben, mesében szerepel, étkezésen kívül mire használhatjuk még, stb.)

A felsősök számítógépen kereshettek ehhez információkat. Apróhirdetést, találós kérdést, kvíz kérdéseket állítottak össze a növényhez kapcsolódóan. Alsóban a bemutatóhoz tanulhatnak, előadhattak játékokat, dalokat.
A program végén az elkészült plakátok kikerültek a falakra.

A csoportok megnézik egymás plakátját és két dolgot írnak fel: Mi tetszett a legjobban a másik 3 plakátban Mindegyik készítőhöz megfogalmaztak egy kérdést

.2. megoldanak egy gyors feladatot, annak ,megoldási sorrendje adja a bemutatkozás sorrendjét.

3. Amit be kell mutatni: Az elkészült ital, vagy étel

    A tanult dal, játék, vers

    A megalkotott feladványok, melyeket a többi csapat megfejthet

Mozgással is színesítettük a délelőttöt. A felsősök 3 csoportban versenyeztek, sorversenyeken mérkőznek egymással.

egeszsn14

 

Innovatív iskolák fejlesztése

TÁMOP 3.1.4 - Innovatív iskolák fejlesztése c. konstrukcióban nyertes pályázat. A Pályázatot benyújtó (Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola) 39 612 393 Ft összegű, vissza nem térítendő támogatásra jogosult, melyet köteles a Pályázatban meghatározott projekt végrehajtására fordítani.

Az „Innovatív Iskola” pályázat keretin belül új programok indultak iskolánkban. Több osztályunk jutott el erdei iskolába; a felső tagozatosok megismerkedhettek a média korszerű  használatával. A mindennapos testnevelés foglalkozásokon számukra új mozgásformákat és eszközöket is megismertek: pl. trambulin, floorball, modern és népi táncok. Nyelvi táborokat, nyelvi témaheteket, egészségnapokat, elsősegélynyújtó tanfolyamot szerveztünk. A programokon keresztül is erősödtek a civil és egyéb szervezetekkel a kapcsolataink pl. a rendőrséggel, a mentőszolgálattal, az Erdei Iskola Egyesülettel, a Máltai Szeretetszolgálat pécsi segítőivel, a Khetanipe Egyesülettel, a budapesti Manna Kulturális Egyesülettel.

 

Cikkek: https://www.pecsma.hu/hirzona/felzarkozik-keleti-varosresz/