Családi nap az oviban

2019. június 7-én (pénteken)
Programok:
9:00 -kor Bemutatkozik a Szimfónia Program az általános iskolás diákok közreműködésével

Meglepetés műsor az óvodásoktól és az iskolásoktól szülőknek
Tűzoltó autó
Rendőr autó
Légvár
Trambulin
Arcfestés
Cigány lecsó főzés és punya sütés szülők bevonásával. 
Közös ebéd majd, meglepetés a kicsiknek

Csigaház a Kodály Központban

Interaktív, kamarazenei foglalkozáson vettünk részt sok zenével, dallal, tánccal és a gyerekek nyelvén megfogalmazott izgalmas érdekességekkel a komolyzene világából.

Gyerekek és kutyák

Az óvodában is és az iskolában is megjelentek a négylábú segítők. A kutyaterápiás foglalkozás figyelmet igényel a gyerekek részéről, de nem direkt módon. Szinte észre sem veszik, hogy feladatokat teljesítenek, mert a kutya jelenléte örömteli érzelmeket vált ki belőlük. A fejlődés pedig nagyon látványos, már két-három alkalomnak is pozitív hatása van. 

A kutya minden gyerekre ösztönzőleg hat, elősegíti a kapcsolatfelvételt és a kooperációt, fejlődik a gyermek mozgáskoordinációja és nyelvi kifejezőkészsége is.  

-Lakos Judit gyógypedagógus

EFOP 1.3.7.

EFOP-1.3.7-17-2017-00368- as pályázatot 2017 novemberében nyerte meg a Pécsi Egyházmegye. A megvalósítás 2018 januárjától tart a jövő év végéig. A projektnek kettős célja van elsőként hátránykompenzációs, másodrészt a célcsoport közösségbe való beilleszkedésének, közösségformáló szemléletének elősegítése. A projektben olyan köznevelési intézmények tartoznak bele amelyek tanulói hátrányos helyzetűek illetve sajátos nevelési igényűek.  A projektben számos, színes hátránykompenzációs program van: érzékenyítő tréning, érzékenyítő csoportos foglakozás, kutyaterápiás foglalkozás, KETT padlóképes foglalkozás, családi nap, sportfoglalkozások, mediáció, kirándulások, közösségi rendezvények, pályaorientációs, zeneterápiás foglalkozás, egyéni foglalkozás pszichológussal, erdei iskola, bűnmegelőzési tréning. A programban a Pécsi Egyházmegye által fenntartott intézmények óvodás, alsó- felső tagozatos hátrányos helyzetű tanulói vesznek részt, vannak egyéni, kiscsoportos, nagyobb csoportos illetve intézményi szintű foglalkozások, programok.