Biztonságban. nyugodtan

Tóthné Lehoczki Zsuzsa vagyok a Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola és Óvoda tanítója. 1988-ban végeztem a Kaposvári Tanítóképző Főiskolán. A Török István utcai épületben 1992-ben kezdtem tanítani, az itt eltöltött évek alatt szinte minden általános iskolai korosztályt tanítottam, megtapasztalhattam a különböző korú gyerekekkel végzett munka örömeit, sikereit, kihívásait. A gyerekek számára nagy változás a közösségbe kerülés, majd az óvoda-iskola átmenet ami próba elé
állítja a kicsiket. Nagy feladat minden elsőosztályos tanító számára, hogy oldja félelmeiket, dicsérettel, türelemmel motiválja őket, játékossággal lendítse át kis diákjait a fáradt pillanatokon. A pályán eltöltött évek alatt különböző egyéniségű gyerekekből alakítottam összetartó, vidám osztályközösségeket, keresve a legoptimális tanulási módszereket, hogy minden tanítványomat megtanítsam olvasni, írni, számolni. Pedagógusként és szülőként tudom, hogy fontos, a kicsiknek és szüleiknek is, hogy a mindennapokat biztonságos, nyugodt környezetben töltsék, tiszteljük, szeressük egymást és sokat nevessünk. Munkámban elengedhetetlen, hogy elnyerjem a gyerekek és a szülők bizalmát egyaránt s ez a köztünk lévő jó kapcsolat tanítványaim fejlődését szolgálja a keresztény értékrendet követve.

A második otthon

Puskásné Rüll Anett  vagyok, a Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola és Óvoda tanítója. Harmadik éve dolgozom tanítónőként. Ezalatt a rövid idő alatt csak erősödött bennem az, amit főiskolásként éreztem: a kisgyerekek iránti szeretet és a tanításhoz fűződő elhivatottság. Jelenleg negyedik osztályosokat tanítok. Napközis tanító néniként már foglalkoztam elsős gyerekekkel, azonban most, mint leendő elsős osztályfőnök, eddigi pályám legnagyobb kihívása előtt állok. Az izgalom mellett nagy örömmel és lelkesedéssel készülök erre a feladatra.

R Anett

Szeretném, ha a leendő kis elsősök nem félelemmel, feszengve készülnének az iskolába, hanem örömmel, izgalommal és kíváncsisággal várnák az újdonságokat. Épp ezért az iskolai előkészítő remek lehetőség arra, hogy kicsit közelebb kerüljünk egymáshoz, és bevonjam őket az iskola világába,

A tanítást igyekszem élvezetessé, érdekessé tenni a gyerekek számára, fontosnak tartom a játékosság elvét. A mindennapok során a gyerekek egyéni képességeihez igazodva, sokszor differenciálva tanítok, hiszen mindenki másban jó, míg más területen esetleg segítségre szorul. Igyekszem őket őszinte, tisztelettudó kisemberekké nevelni a keresztény értékrendet követve.

Fontosnak tartom, hogy tanítványaim otthonos környezetben töltsék mindennapjaikat, boldog, nyugodt légkörben, hiszen a gyerekeknek az iskola a második otthonuk. Azt gondolom, hogy egy tanító néni és kis tanítványai között jóval több van, mint egy tanár-diák viszony, ezekben az években a tanítás csak szeretetteljes légkörben folyhat, mert magam is azt vallom, amit a következő idézet: „A gyermek csak azt képes szeretni, aki őt szereti, és csak szeretettel lehet nevelni.”

Örömmel veszem, ha a szülők felkeresnek az esetleges problémák kapcsán. Közös érdekünk, hogy megoldjuk azokat, hisz egy a célunk: a gyermekek jólléte, kiegyensúlyozott fejlődése.

 

Egymást segítve haladni

Tasnádi Klára, a Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola és Óvoda tanítója vagyok.
Hiába a sok éves tapasztalat, mindig kihívásnak érzem, ha első osztályt kezdek. Játszva tanítani és tanulni, jó közösségben dolgozni, egymást segítve előrehaladni, ez az én feladatom.

Úgy érzem, hogy a harmincnégy, gyerekek közt eltöltött év alatt sok tapasztalatot gyűjtöttem, rengeteget tanultam tőlük is, ezek alapján igyekeztem kialakítani, használni azokat a módszereket, technikákat, amelyekkel tanítási, nevelési céljaimat leghatékonyabban tudom elérni. Megteszek mindent annak érdekében, hogy zökkenőmentes legyen az óvoda és iskola közötti átmenet, hogy a kicsik szívesen jöjjenek, minél jobban érezzék magukat az iskolában és sokat fejlődjenek, okosodjanak. Az oktatás nem mehet egy kaptafára. Óráimon figyelembe véve a csemeték különböző képességeit használom a differenciálást. Ahhoz, hogy a tanítványaimat minél kevesebb kudarc érje, megfelelő alapokat kell biztosítanom. Törekszem, hogy minél változatosabban, egyénre szabva tudjam elsajátíttatni a gyermekekkel ezt az alapot. Célom mindenkor a szeretetteljes, biztonságos, őszinte, nyugodt légkör megteremtése, a vallásos értékek közvetítése. Abban hiszek, hogy nevelni csak türelemmel, szeretettel és következetesen lehet. Rendkívül lényegesnek tartom a jó kapcsolat ápolását a szülőkkel, a családdal. Úgy gondolom, hogy munkánk akkor eredményes, ha szülő, gyermek, pedagógus kapcsolata a gyermek fejlődését szolgálja a keresztény értékrendet követve.

tasnadi klara neri szt fulop