Köszöntjük a Magyar Katolikus Egyház Pécsi Egyházmegye fenntartásában működő Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola és Óvoda honlapján.

Kedves Látogató!

Szeretettel köszöntöm iskolánk és óvodánk honlapján. Olyan információkat találhat itt, melyek sokat segíthetnek Önnek a tájékozódásban, a sokrétű tevékenységet folytató, családias légkörű intézményünk munkájának megismerésében. Célunk, hogy e honlap segítségével az aktuális híreket, történéseket a lehető leggyorsabban közzé tegyünk, illetve a legfontosabb információk mindig elérhetőek legyenek az érdeklődők számára.

Tartalmas böngészést kívánok!

18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

nfsztvega

Keress minket a Facebookon is!

Határtalanul program

A folyó összeköt (Három határ, három folyó, három torkolat)

2019. október 12. és 16. között a pécsi Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola és Óvoda illetve a siklósi Szent Imre Katolikus Általános Iskola hetedikes tanulói egy csodálatos kiránduláson vehettek részt a határtalanul program támogatásával, három határon keresztül, a Dunát követve egészen a vaskapuig.
Az út során interaktív módon, játékos, tapasztalati tanulással ismerkedtünk a Délvidék történelmi, vallási, művészeti, természettudományos, irodalmi, néprajzi vonatkozásaival.

A első napot Eszéken kezdtük, ahol egy feladatlap segítségével önállóan szereztek ismereteket a tanulók Horvátország legzöldebb városáról. Itt végeztük el az első úthoz kapcsolódó vízvizsgálatot is a Dráván. A nap további részében az Almási Drávatorkolat meglátogatása után Doroszlón megismerkedtünk a kegyhellyel, és a helyi magyar közösséggel közösen a falu szüreti fesztiválján vettünk részt. Diákjainknak itt lehetősége volt fellépni, bemutatni tánctudásukat is.
A második napot Újvidéken kezdtük, a Péterváradi erődben majd a Duna folyását követve a karlócai békekötés helyszínének meglátogatása után eljutottunk a Tisza torkolatához. Egy versvadászat, a vízvizsgálat és egy jó hangulatú hajóút a Tisza
torkolathoz után folytattuk utunkat Nándorfehérvárra. A várban a törökkort elevenítettük fel, megemlékezünk Hunyadi Jánosról, a napot a Száva torkolat felett nyugovóra térő nappal zártuk.
Hétfőn tovább haladunk a Duna mentén Galambóc váráig. Ismét felelevenítettük a török kort, az vár történelméhez fűződő neves személyek (Mátyás, Kinizsi, Zsigmond, Károly Róbert) életébe tekintünk be. A nap további részében a Kazán – szoroson át Orsovára értünk. Újabb határt átlépve már Románia területén a Duna szabályozásáról és a Vaskapu történetéről egy vidám hajóúton szereztünk ismereteket.
A következő napot a valaha varázslatos fürdővárosban Herkulesfürdőn kezdtük. Itt ismét a víz volt az úr, megvizsgáltuk a termálvizet, elképzeltük a korabeli fürdőváros életét. Ebédre érkeztünk Temesvárra, először a temesvári református közösséggel
emlékeztünk meg a történelmi eseményekről, a forradalomról, majd a Bartók Béla Elméleti Líceum diákjait hívtuk ki egy baráti mérkőzésre, illetve együttműködést igénylő közösségi játékokkal telt a délután.
Utolsó napon, hazafelé a Vajdaság második legnépesebb városába, a szecessziós épületeivel rabul ejtő Szabadkára látogattunk. Természetesen a híres piaci hangulatba is belekóstoltunk. A kirándulást jó hangulatban, élményekben gazdagon zártuk. Ezeket a következő héten egy kiállítás, illetve egy táncház keretében az otthoni iskolatársakkal, szülőkkel is megosztottuk.